torsdag 26 augusti 2010

2010-08-26

Idag fick jag min dator, och det var inte en HP som lovat, utan en Lenovo... men det är ju en dator i alla fall. Microsoft Office-paketet och Adobe Master Collection - underbart!!!
Hade bara datorutlämning plus första lektionen för Design-inriktningen där vi pratade om vad vi vill göra, eftersom vi har en liten anarkist-/superdemokrati-skola så får vi elever komma med egna förslag när det gäller de kreativa kurserna. Så fick vi vår första uppgift också. Vi ska göra en egen serie med tema "fantasy" och det involverar typ allt orealistiskt, typ sci-fi och så... Vi valde schemat tillsammans, sa ju det - superdemokrati.

Efter skolan så åkte jag med mamma och Elin på äventyr. Jag köpte ett par nya hörlurar, eftersom mina är trasiga och bajs.
Så nu sitter jag här... tjock och lycklig på Elins rum med ett glas Coca Cola.

Inga kommentarer: