måndag 30 augusti 2010

Tjat, tjat och tjat... och kaffe.

Idag har jag varit kaffenörd. Har druckit fem koppar idag och är ändå inte pigg. Vadå van koffein-drickare? Käkade middag nyss. Mamma hade värmt en av mina matlådor och lagat en vegetarisk moussaka till mig. LOVE HER.

Just det, för er som inte visste - jag äter inte rött kött. Jag håller nämligen på att trappa ner ett djur i taget för att i slutändan bli vegan. Visst, jag äter kött om det kommer från slaktaren och jag vet till 100% att köttet är ekologiskt, att djuren har fått äta bra mat och att de har behandlats rättvist och inte har fraktas lång väg eller stått i trånga bås. Jag är en extrem djurrättsaktivist, så snacka inte med mig om päls eller skinn för det är fan äckligt. Jag bär hellre en jacka av människohud än något från djur. Människor är allätare så vi måste faktiskt inte äta kött. Och alla som envisas med att köpa hår från andra djur - sluta raka er överallt! Vi har fan också päls som är till för att värma oss på vintern, duh.

Inga kommentarer: